duminică, 21 februarie 2010

Bomboane de ciocolata "delicii amarui" (Monti)

Eu le-am denumit delicii amarui :). Sunt delicioase, aromate si pline de surprize :)

Am facut un fel de ciocolata pentru care am folosit:


200 gr ciocolata 85% cacao
300 ml smantana dulce (15% grasime) Dorna
25 gr. unt (eu am folosit de cocos acum dar inainte am mai facut si cu unt din lapte obisnuit)
esenta rom, esenta de vanilie
3 lg cacao.



Rupeti cioco in bucatele si puneti peste ea smantana dulce. Tineti pe foc mic pana se topeste aproape de tot. Se da deoparte si se amesteca cu o lingura de lemn pana iese o crema. Se adauga untul, 3 linguri cacao si aromele. Lasati sa se raceasca.

Mi-a iesit o crema ciocolatoasa dar nu foarte tare, cam cum e crema din bomboanele de ciocolata (asta e si ideea pentru ca vrut sa umplu bomboane cu ea:P). Va puteti opri aici si daca adaugati migdale/nuci/alune macinate veti obtine o pasta numai buna de transformat in bilute pe care sa le tavaliti in cacao sau migdale macinate si ies niste bomboane delicioase. Inainte sa formati bilutele tineti crema la rece pana se intareste de-ajuns. Eu am mers mai departe :D ...am lasat-o sa se intareasca putin si am facut bomboane in felul urmator: am topit ciocolata 85% cacao si am pus un strat de ciocolata topita in forme de bomboane, apoi un varf de lingurita de crema facuta anterior, apoi un pic de dulceata de gutui sau o migdala intreaga.









In unele am pus si bucatele mici de prune uscate...un deliciu!








Dupa ce am terminat cu umplutura am pus deasupra un alt strat de ciocolata topita astfel incat atunci cand se vor intari vor fi compacte.


************************************

Poze mai profi in care puteti vedea rezultatul apetisant aici. :)

M-am inspirat dintr-o reteta de pe culinar.ro si din varianta bomboane supriza facuta de Nik26.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

M-as bucura sa stiu ce crezi...