duminică, 12 iunie 2011

Mic dejun sanatos - grau fiert asortat

sau gustare sanatoasa...sau desert sanatos :))

Am copt mere pt fete si cum mor dupa ele (si dupa fete si dupa mere, asa e:) :D ), mi-am rastignit si eu unul intr-un castronel peste care am adaugat grau fiert (cu rom, vanilie, scortisoara, coaja de lamaie, fructoza si migdale macinate, uneori si seminte de in) si am aruncat peste cateva migdale. Va asigur ca e mai delicios decat arata :)))) Cateodata adaug 2 lingurite de gem de capsune sau prune (Monti, evident) in loc de marul fiert prezent pe monitor acum :).

Am descoperit ca graul fiert e un mic dejun delicios, satios si plin de vitamine. Asa ca din cand in cand inlocuiesc celebrii fulgi de ovaz inecati in lapte si scortisoara cu grau fiert aromat, delicios!

Cam asa il fac eu:

Pun graul in apa si-l las peste noapte sa mediteze, iar dimineata il fierb 10-15 minute dupa care opresc aragazul si-l las acoperit sa se umfle in pene fara sa-i mai pun paie pe foc. Dupa ce s-a umflat destul, il mai pun pe foc 15 minute maxim cu coaja de lamaie.

Adaug la sfarsit aromele, fructoza si migdalele macinate, dupa ce opresc focul.

Maya e innebunita dupa el!


Pofta buna la mancare sanatoasa si... delicioasa!


5 comentarii:

  1. De aratat arata bine, sigur e bun :)

    RăspundețiȘtergere
  2. v-asteptam la un mic dejun sanatos (si nu numai) la Galati :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună. Am citit toate postările de pe acest blog (l-am găsit intr-o revistă, anul trecut. Maya era bebeluş pe atunci). Apropo, fetiţele sunt nişte comori. Imi place să mănânc natural, si am încercat diverse reţete de pe blog. Aş vrea să fac această reţetă, dar am unele nelămuriri:
    - pot folosi arpacaş în loc de grâu? Grâul conţine prea multe coji şi am înţeles că cojile şi seminţele dauneaza sănătăţii.
    - în reţetă ai scris: "Pun graul in apa si-l las peste noapte sa mediteze, iar dimineata il fierb 10-15 minute dupa care opresc aragazul si-l las acoperit sa se umfle". Cam cât timp îl laşi să se unfle? Dacă ai timp te rog frumos să îmi răspunzi şi mie la aceste întrebări. Mulţumesc şi le pup pe fetiţe.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna! Multumim frumos pt aprecieri! ;) Poti folosi arpacas si il lasi sa se umfle max 1 ora. Dupa aceea gusti, s-ar putea sa-ti placa asa si sa nu mai fie nevoie sa-l mai fierbi. Pofta buna! Pupici si de la noi si te mai asteptam!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc frumos pentru răspuns. Cu siguranţă voi reveni.

      Ștergere

M-as bucura sa stiu ce crezi...