sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Semintele de in si uleiul din seminte de in



Semintele de in sunt una dintre cele mai bune surse de lignani, substante care previn in special cancerul de prostata si pe cel de colon. Cancerul, bolile de inima, obezitatea sunt tinute la distanta cu ajutorul fibrelor alimentare din semintele de in. 100 g seminte de in contin aproximativ 40 g fibre alimentare.

Remediu pentru o digestie uşoară

Seminţele de in normalizează tranzitul intestinal, conferă senzaţia de saţietate şi încetinesc procesul de asimilare a grăsimilor. Astfel, acestea sunt indicate dacă suferi de constipaţie, de o boală inflamatorie intestinală sau de sindromul intestinului iritabil. Poţi lua seara, de patru ori pe săptămână, câte două linguriţe de seminţe de in fie întregi, fie măcinate, cu multă apă.

Poţi prepara şi un macerat la rece, din două linguriţe de seminţe de in la un pahar cu apă. Se lasă una-două ore şi apoi se consumă seminţele cu tot cu apă.
De asemenea, datorită acţiunii lor de stimulare a arderii grăsimilor şi de combatere a retenţiei de apă, seminţele de in sunt de mare ajutor şi în curele de slăbire.

In afara de fibre, semintele de in sunt apreciate pentru continutul in grasimi de calitate. Astfel, semintele de in contin aproximativ 41% grasimi din seria acizilor omega 3 cu lant scurt (acidul alfalinolenic). Daca nu avem probleme de sanatate, atunci organismul poate sa transforme acizii omega 3 cu lant scurt din semintele de in in acizi omega 3 cu lant lung, care protejeaza impotriva cancerului, bolilor cardiovasculare, bolilor neurodegenerative. S-a demonstrat ca aceste seminte previn complicatiile aterosclerozei, scad nivelul colesterolului in sange, stimuleaza functia arteriala si previn formarea trombilor in vasele sangvine. In cazul persoanelor care vor sa slabeasca, acizii grasi omega 3 din semintele de in scad pofta de mancare si stimuleaza arderea caloriilor.

Poţi procura seminţe de in de la magazinele de produse naturiste şi le poţi adăuga în salate, ca atare sau măcinate, în mâncare ori în prăjituri. Le mai poţi combina cu cereale şi cu iaurt sau poţi să iei capsule cu ulei din seminţe de in, în cure periodice.

Uleiul din semintele de in te ajuta in urmatoarele situatii:

*Scade nivelul de colesterol total si in mod special colesterolul „rau“;
*Scade lipemia postprandiala; astfel riscul bolilor cardiovasculare se reduce semnificativ la cei care aduc prin alimentatie surse de acizi grasi omega 3;
*Inhiba factorii generatori de ateroscleroza si inflamatie;
*Are efect antitrombotic, protector antiembolic si asupra hemostazei: reducerea moderata a vascozitatii sangvine si a agregarii plachetare, scade productia si activitatea fibrinogenului;
*Ajuta la recuperarea tesutului inimii dupa un infarct;
*Este absolut necesar pentru dezvoltarea completa a creierului uman in timpul sarcinii si in primii doi ani de viata;
*Intarzie si reduce aparitia simptomelor senilitatii prin combaterea aparitiei radicalilor liberi;
*Are actiune anticancerigena la nivel genetic;
*Stimuleaza cresterea si dezvoltarea armonioasa a intregului organism;
*Se obtin rezultate notabile in boala Crohn, scade VSH-ul (viteza de sedimentare a eritrocitelor) si simptomele artritei reumatismale;
*Acizii grasi omega 3 au si uimitoarea capacitate de a distruge vasele care alimenteaza cu sange tumorile;
*Previne aparitia preeclampsiei si a eclampsiei la gravide; femeile care tocmai au nascut nu vor face depresia postpartum(care afecteaza intre 4%-6% dintre lehuze), daca au un aport suficient de acizi grasi esentiali omega 3;
*In bolile de rinichi, aportul de acizi grasi esentiali omega 3 a redus pierderile de proteine prin urina;
*Trateaza ulcerul gastric si duodenal; efecte excelente au fost raportate si in terapia colonului iritabil;
*Reduce problemele legate de ciclul menstrual, regularizandu-l, diminuand frecventa si intensitatea durerilor menstruale;
*Contine substante antialergice, diminuand frecventa si intensitatea crizelor de astm bronsic;
*Imbunatateste circulatia periferica;
*Are efect hipoglicemiant (util si in caz de diabet), transformand glucoza sangvina in glicogen de depozit; reduce rezistenta la insulina;
*Previne si combate eficient migrenele;
*Are rol calmant si de marire a rezistentei sistemului nervos la stres. Somnul se instaleaza mai repede la cei care au in alimentatie surse bogate de acizi grasi omega 3, iar frecventa insomniilor scade semnificativ;
*Stimuleaza sinteza colagenului din piele, aceasta devenind mai elastica si mai supla. (sursa: ColonHelp)

Eu adaug seminte de in in fibrobar, iaurt, fursecuri, paine, sosuri sau presar pe felia de paine cu gem:-)


Un comentariu:

  1. Eu imi macinam semintele de in si le puneam in lapte. Acum mi s-au terminat dar o sa imi iau altele

    RăspundeţiȘtergere

M-as bucura sa stiu ce crezi...